
Onze visie
Wij zien waarderen als essentiële investering in het werkgeluk van je mensen en daarmee in de veerkracht, productiviteit en toekomst van je organisatie.
Met de schaarste op de arbeidsmarkt is het een uitdaging om de juiste mensen te vinden en des te belangrijker om huidig personeel te behouden. Onderzoek laat zien dat er een verschuiving plaatsvindt in wat mensen belangrijk vinden in hun werk. Persoonlijke waardering, erkenning, het stimuleren van trots en aandacht hebben voor elkaar, vergroot het werkplezier en versterkt de binding van medewerkers aan de organisatie.
Maar waarderen is geen moment of incident. Het is een langere termijn proces dat start met een oprechte ervaring waarin iemand zich gezien voelt. Daarna zit de kracht in de herhaling, altijd intentioneel en oprecht, nooit toevallig. Dan voel je je echt gewaardeerd.
Waarderen is van strategisch belang als sleutel voor het boeien en binden van mensen.
Waarden
De mens voorop
Werken met plezier nemen we serieus. Of het gaat om onze eigen teams, hun klanten of de mensen met wie we samenwerken. Vertrouwen, aandacht en waardering staan bovenaan. We walk our talk.
Creatief
We zetten in op innovatiekracht en creativiteit om tradities te doorbreken. Zo nemen we het voortouw in verrassend waarderen. Met initiatiefrijke en gemotiveerde mensen om het iedere keer weer anders en beter te doen.
Duurzaam
Duurzaam betekent voor ons positieve impact op de lange termijn. Voor mens, bedrijf en omgeving. We nemen onze verantwoordelijk en overzien de consequenties voor onze stakeholders, daar zijn we open en eerlijk in.
Strategie
Een sterk portfolio
We creëren gezonde en toekomstgerichte bedrijven in verrassend waarderen, die meer realiseren dan alleen financiële groei. Waar mogelijk bundelen we de krachten achter de schermen, maar bieden onze bedrijven de ruimte om trouw te blijven aan hun eigen merk. Merken die de juiste snaar weten te raken.
Kennis en innovatie
Als groep investeren we in kennisontwikkeling over (de impact van) waarderen en stimuleren en inspireren we onze merken om te blijven innoveren.
Bewustwording en communicatie
We zien een belangrijke rol voor ons als groep om de kracht van waarderen op de kaart zetten. Om bewustwording over het belang van waarderen onder werkgevers te vergroten en de handvatten te geven om dit waar te maken.
Team
De Blijk groep en haar dochterorganisaties tellen samen ongeveer 70 medewerkers. De krachten rondom strategie, kennisontwikkeling en ICT worden gebundeld in het hoofdkantoor in Breukelen. Daarnaast heeft iedere organisatie lokaal haar eigen team en focus. De organisatie wordt geleid door:
Holding
General Managers